We mogen weer uitpakken!!

Van 9 uur ’s ochtends tot 8 uur ‘s avonds verandert het Marktveld in een heus festivalterrein! Laat je ledenpas zien bij het secretariaat en krijg je eigen festivalbandje. Koop direct je munten en je bent klaar om te genieten van alle activiteiten. Met een lekker drankje, hapje en leuke muziek wordt dit een dag om nooit te vergeten!​

PROGRAMMA KONINGSDAG KLOETINGE 2023

09.00 – 10.30 uur
KONINGSDAGONTBIJT OP HET MARKTVELD

De dag wordt traditiegetrouw gestart met een gezellig Koningsdagontbijt. Samen aan lange tafels genieten van een heerlijk ontbijt onder het genot van de muziek van de Blue Jeans Big band. Graag zelf bord, beker en bestek meenemen, zodat we minder afval creëren. Het ontbijt is gratis en exclusief voor leden (neem je pas mee). Ben je (nog) geen lid van de Oranjevereniging Kloetinge? Meld je dan snel aan via deze link!

09.00 – 20.00 uur
ETEN EN DRINKEN

Natuurlijk zorgen we op Koningsdag goed voor de inwendige mens. Er zal op verschillende plaatsen op het Marktveld lekker eten en drinken te koop zijn. Van een hamburger tot een broodje, popcorn of een lekker borrelhapje of friet bij het Hoekje. Hierbij lekker een glaasje fris, biertje of bijzonder wijntje.

Alles wordt geschonken in de herbruikbare glazen. Let op: er wordt geen borg gerekend en de glazen blijven eigendom van de Oranjevereniging, neem deze dus niet mee naar huis!

Vanaf 09.45 uur
POPPENKAST VOOR DE ALLERKLEINSTEN

Welke avonturen gaat onze eigen Puk dit jaar beleven? Samen met haar vriendje Okke en hondje Max is ze weer te zien in de Kloetingse poppenkast. Staat het hek van de poppenkasttuin aan Marktveld 5 open dan is Puk klaar om jullie te ontvangen!

10:00 – 13:00 uur
VRIJMARKT VOOR KINDEREN

Natuurlijk mag deze échte Koningsdagklassieker niet ontbreken: de Vrijmarkt. Niet groots met kramen, maar gezellig knus met (eigen) kleedjes in de tuin van de kerk waar onze jongste Klusdurpers spulletjes verkopen waar ze niet meer mee spelen of boeken die ze hebben uitgelezen. Deelname is gratis.

10.30 uur
“ONS SPELE BINHO”

Wat zou Koningsdag zijn zonder BINGO? Ook dit jaar zijn er weer fantastische prijzen te winnen!

10.00 – 16.00 uur
OUDHOLLANDSCHE SPELLETJES

Nog zo’n klassieker op Koningsdag: spelletjes! Kom langs op het Marktveld om samen de grootste lol te hebben tijdens deze spelletjes.

10.00 – 17.00 uur
SPRINGKUSSEN EN ZWEEFMOLEN

Leef je deze Koningsdag heerlijk uit in de zweefmolen of op het springkussen.

10.30 – 13.00 uur
OBSTAKEL RUN MINI’S

Er een uitdagend parcours met hindernissen klaar en zien we de kinderen van 4 tot 12 jaar graag rennen, springen, klimmen, tijgeren en vooral veel plezier maken!

11.00 – 16.00 uur
“ONS BIN CREATIEF”

We hebben dit jaar maar liefst twee crea tenten voor jong en oud. In de eerste tent kun je deelnemen aan een workshop speksteen bewerken. Ook kun je door Hairstudio Double mooie vlechten in je haar laten maken of met een flitsende glittergel een feestkapsel laten creëren. Vanaf 13.00 uur laat je de mooiste glittertattoos zetten of maak je je gezicht extra feestelijk door leuke schmink.

In de tweede tent gaan we met elkaar aan de slag: schilder mee met kunstenaar Jan Willem Hament aan een groot Kloetings kunstwerk! Dit kunstwerk zal later in ons eigen Kloetinge een mooie plaats krijgen. Hoe bijzonder!

11.00 UUR, 14.00 UUR EN 16.00 uur
SCHAPENDRIJVEN DEMONSTRATIE

Er zijn deze Koningsdag drie interessante demonstraties over schapen drijven met een Bordercollie. Er wordt uitleg gegeven over schapen drijven en het publiek wordt betrokken bij de demonstratie (locatie: Jachtbos bij Wesselo park).

11.30 – 13.30 uur
RINGRIJDEN

Alles wat rijdt en niet gemotoriseerd is mag meedoen met het ringrijden op het Marktveld. De kleintjes op hun versierde fiets, met een kruiwagen, een zeepkist of een tandem. Iedereen mag meedoen, alles kan en mag!

11.45 uur en 15.00 uur
REDDINGSHONDENDEMONSTRATIE

Deze Koningsdag geeft Delta Reddingshonden Groep (DRG) wederom twee boeiende demonstraties met de honden om te laten zien wat zij doen. Tussen de demonstraties kunt u gerust langskomen voor informatie, een praatje of om de honden te bekijken (Noordeinde 4).

12.00 – 17.00 uur
JEUGDBRANDWEER

Voel je een echte brandweervrouw- of man en kom met de jeugdbrandweer spuitspelletjes doen.

12.00 – 13.30 uur
“ONS BIN SPORTIEF” OBSTAKEL RUN

Een spektakelnummer wat je ook zeker op Koningsdag 2023 niet mag missen, de “Kloetingse Koningsdag Obstakel run”. Dit jaar met nieuwe hindernissen en nieuwe uitdagingen.

Registreren voor deelname is niet noodzakelijk. Elke deelnemer maakt automatisch kans op de Obstakel run wisselbeker. Het startpunt van de Obstakelrun is op het marktveld.

Na de Obstakel Run even afspoelen? Dat is dit jaar mogelijk op het marktveld met de hulp van de jeugdbrandweer, een laatste obstakel om te overwinnen. Deelname is op eigen risico.

13.00 – 16.00 uur
TENNIS CLINIC

Sla een balletje op het miniveld bij de clinic  straattennis georganiseerd door tennisvereniging de Bongerd.

13.00 – 16.00 uur
GLITTERTATTOO’S OF SCHMINKEN

Laat je deze Koningsdag extra mooi maken met schmink of met een prachtige glittertattoo.

14.00 – 17.00 uur
KRATSTAPELEN

Een nieuwe activiteit op het Marktveld tijdens Koningsdag: kratstapelen! Help je vrienden door de bakken aan te geven, moedig hen aan om zo hoog mogelijk te geraken en daag jezelf uit om het beter te doen dan de anderen. Het kratstapelen is een uitdagende en erg spannende discipline!

09.00 – 20.00 uur
KONINGSDAGPODIUM

Er is deze Koningsdag weer een geweldig muziekprogramma samengesteld. Het start al bij het ontbijt, waarna we tot het einde van de dag kunnen gaan genieten van fantastische muziek. Dit varieert van luistermuziek tot muziek waarop we met elkaar een dansje kunnen wagen! Ook maken we er een ludiek karaoke feestje van, kunnen we meedoen met een gave drum workshop en kunnen we gaan genieten van een bijzondere, interactieve dansvoorstelling. Natuurlijk eindigen we ook dit jaar met een grote band waarmee we lekker uit ons dak kunnen gaan. Het wordt een top feest! Het gedetailleerde muziekprogramma is hieronder te vinden.

MUZIEKPROGRAMMA KONINGSDAG KLOETINGE 2023

09.00 – 10.30 uur
BLUE JEANS BIG BAND

Tijdens het ontbijt gaan we direct swingend van start met de Blue Jeans Big Band. Als zij spelen beginnen voeten mee te tikken, hoofden mee te bewegen op het ritme van de muziek en ontstaan er spontane dansjes. De band richt zich met name op bekende muziek uit de jaren 30, 40 en 50. Ook worden er muzikale uitstapjes gemaakt met gelegenheidsmuziek, maar altijd in de eigen swingende stijl.

We kunnen ons geen betere manier bedenken om de dag te beginnen dan met de Blue Jeans Big band.

11.10 – 11.40 uur
CREA DANSANT

Tas ter Dans is een voorstelling van Crea Dansant met dans en theater die gaat over samen zijn. We volgen een echtpaar wat heel hun hebben en houden meeneemt in een grote schoudertas en deze uitpakken voor de ogen van het publiek. Deze luchtige dansvoorstelling combineert moderne dans met herkenbare dansstijlen, denk aan tango, lindy-hop en tap-dance. Wagen jullie zelf misschien ook een dansje?

12.00 – 12.45 uur
UNDEFINED

De meiden van Undefined: Chloë, Famke, Jessie en Rowena, komen op 27 april de allermooiste akoestische nummers ten gehore brengen in Kloetinge. Undefined wordt gekenmerkt door hun unieke meerstemmigheid. Op ons Koningsdagpodium zal Undefined de grootste hits van Queen, Ed Sheeran, Adele, Simon and Garfunkel, Fleetwood Mac en vele anderen vertolken. Hoe zouden deze nummers klinken met de meerstemmigheid van Undefined? Ben je ook zo benieuwd? Kom dan gezellig luisteren naar deze 4 zeer getalenteerdere dames!

13.15 – 14.00 uur
DE ZEEUWSE DRUMSCHOOL

Bij de Zeeuwse Drumschool staat plezier voorop! Er wordt gekeken naar jouw wensen en kwaliteiten. In een relaxte en inspirerende omgeving wordt er lesgegeven aan jong, oud, beginners en gevorderden.
Tijdens Koningsdag 2023 zullen een aantal leerlingen van de Zeeuwse Drumschool laten zien wat zij geleerd hebben en hopen we samen met het publiek 1 groot drumstel te creëren! Dit alles onder de enthousiaste leiding van Marloes Strenk.

14.30 – 15.15 uur
RIANNE WALHOUT

Op Koningsdag nodigt Rianne ons allemaal uit voor een meezingfeestje! Rianne heeft al op heel wat podia gestaan. Dit keer gaan we lekker met haar meezingen. Vals of als een nachtegaaltje; het maakt niet uit, als het maar gezellig is, dat is Rianne’s motto. Rianne kennende wordt het zeker een gezellig feest met haar!

15.30 – 16.30 uur
STOFFEL EN MARSCHA

Na een succesvol en enthousiast optreden vorig jaar was het voor ons heel duidelijk: we vragen hen ook voor dit jaar. Heel blij zijn we dat ze direct lieten weten heel graag weer deel uit te willen maken van het Kloetingse oranje feest. Stoffel Biesterbosch en Marscha de Nooijer staan garant voor een muzikaal feestje. Ze maken al jaren samen muziek en spelen hedendaagse covers afgewisseld met eigen werk. Hun stijl is breed: pop, country en easy-lichting. Welkom Stoffel en Marscha!

17.00 – 18.15 uur
KINGBEE

Tijdens Koningsdag 2023 is het weer genieten geblazen met de Zeeuwse Rockband KingBee die evenals in 2022 het podium in Kloetinge vult vanaf 17.00 uur. De zeskoppige band speelt nummers van onder andere The Cure, David Bowie, The Editors, Herman Brood en Pink Floyd. Ze maken van ieder nummer een feestje. De muzikanten lopen allemaal al langere tijd mee in de Zeeuwse muziekwereld en houden van het publiek.

We verheugen ons op dit optreden!

18.30 – 20.00 uur
RECOVERY

We sluiten Koningsdag 2023 in Kloetinge af met een spectaculair optreden van deze band.

Recovery is een swingende party band met een breed repertoire die jong en oud aan het dansen krijgt. Van soul tot disco en van rock tot dance, zij spelen het allemaal! Een heerlijke manier om de dag samen af te sluiten!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen rondom Koningsdag en de activiteiten die door Oranjevereniging Kloetinge georganiseerd worden.