Sinds 1937 organiseert de Oranjevereniging Kloetinge de festiviteiten en activiteiten ter ere van de verjaardagen van de leden van het Koninklijk Huis. Ooit begonnen als Prinsessendag, later Koninginnedag en Koningsdag sinds het aantreden van Zijne Majesteit de Koning Willem-Alexander. Het doel van de vereniging is een verbindend feest te organiseren voor jong en oud door middel van een veelzijdig en aansprekend programma.

PROGRAMMA KONINGSDAG KLOETINGE 2019

Let op:
Inmiddels zijn de inschrijvingen via de website gesloten, behalve voor de Obstakel Run. Je kunt je nog wel op Koningsdag zelf aanmelden voor diverse acitiviteiten.

09:00 – 10:30 uur
KONINGSDAG ONTBIJT OP HET MARKTVELD

De dag wordt gezamenlijk gestart met een gezellig Koningsdagontbijt op het Marktveld. Aan lange tafels kunt u genieten van een heerlijk ontbijt. Meld u zich vooraf aan zodat we met uw komst rekening kunnen houden.

09:45 – 10:30 uur
POPPENKAST VOOR DE ALLERKLEINSTEN

Terwijl ouders en grootouders genieten van een heerlijk ontbijt is er een poppenkast voor de allerkleinsten.

10:00 – 12:00 uur
UITSLAG ‘EEL KLOETINGE BAKT’ MET KOFFIE

De gebakken taarten worden door een vakkundige jury beoordeeld. Maar iedereen mag er van genieten. Na de uitslag van de wedstrijd is er koffie om samen de taarten te proeven.

10:00 – 16:00 uur
VRIJMARKT

De vrijmarkt wordt dit jaar gehouden rond de kerk (in de tuin). Je kunt zowel als particulier als namens een bedrijf spullen verkopen. Er zullen geen kramen zijn, maar je mag zelf een tafel of kleed meenemen van maximaal 2 meter breed. Deelname aan de vrijmarkt is gratis; meld je van te voren wel even aan.

10:30 – 11:30 uur
FIETS VERSIEREN

Een jarenlange traditie wordt voortgezet. Aan alle kinderen wordt de mogelijkheid geboden om gezamenlijk met de ouder(s) de fiets te versieren met slingers, glitters en ballonnen!

11:00 – 13:00 uur
KLOETINGE EI TALENT

Dat Kloetinge veel talent heeft, is niet bij iedereen bekend, maar na dit event zal iedereen het weten. Wat je talent ook is, deel het met het dorp. Meld je aan om deel nemen!

11:00 – 13:30 uur
ONS BIN CREATIEF

Samen maken we Kloetinge mooi! Iedereen kan deelnemen in een creatieve workshop waarbij we iets maken wat een mooie plek krijgt in Kloetinge.

11:30 – 12:30 uur
RINGRIJDEN

Als het mobiel is en niet gemotoriseerd mag het meedoen met het ringrijden op het Marktveld. De kleintjes op hun versierde fiets, met een kruiwagen, een zeepkist of een tandem. Alles kan!

12:30 – 13:30 uur
OBSTAKEL RUN MINI’S

Rond de Vaete is er een spannend parcours met hindernissen voor kinderen in de leeftijd van 5 tot 12 jaar.

13:00 – 14:30 uur
OBSTAKEL RUN

Het serieuze werk voor de sportieve deelnemer, de Kloetingse ‘Orange Obstakel Run’. Alleen of maak een team, samen met een vriend(in), vader, moeder, buurman, buurvrouw, opa oma of klasgenoot …… Ga voor dit avontuur!!

13:00 – 15:00 uur
ONS SPELE BINHO

Wat zou Koningsdag zijn zonder BINGO? Natuurlijk spelen we ook dit jaar dit zo vertrouwde spel. Diverse rondes tussen andere programma’s door. Ook de BINGO vindt deze Koningsdag plaats in het kloppend hart van de festiviteiten.

13:30 – 14:30 uur
SPECTACULAIRE ROOFVOGEL DEMONSTRATIE

Heeft u ze al zien vliegen? Ruben van Maaren neemt u mee in de bijzondere wereld van de schitterende roofvogels. Tijdens deze educatieve demonstratie worden zoveel mogelijk vluchten van verschillende vogels getoond. Uniek voor Kloetinge. Dit wilt u niet missen!

14:30 – 15:30 uur
EXCELSIOR

Schitterend optreden van Excelsior

15:30 – 20:00 uur
KONINGSDAG MUZIEKFEEST

Een groot feest rond het hoofdpodium op het Marktveld met een uitgebreid muziek programma speciaal samengesteld voor Koningsdag in Kloetinge. Samen genieten van de diverse muzikale optredens onder het genot van het uitgebreide culinaire aanbod.

Op de kaart staan alle activiteiten aangegeven. Hou er rekening mee dat het gehele gebied rond de kerk is afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Het makkelijkst is om op de fiets te komen. Er zijn voldoende locaties waar men de fiets kan stallen.