Kloetinge heeft een rijke historie en is door tradities verbonden. Het dorp steunt op een sterke gemeenschap waarbij vele mensen, jong en oud, met enthousiasme hun steentje bijdragen. De Oranjevereniging Kloetinge is al sinds 1937 actief bij het organiseren van feesten en activiteiten in Kloetinge, ter gelegenheid van belangrijke Nederlandse en Koninklijke gebeurtenissen en herdenkingen.

Al sinds vele jaren is Koningsdag, voorheen Koninginnedag, een groot feest op Kloetinge. Het dorp weet als geen ander hoe een groot dorpsfeest georganiseerd moet worden.

Het bestuur van de Oranjevereniging Kloetinge is per juli 2018 gewisseld. Het nieuwe bestuur heeft zich ten doel gesteld de Kloetingse koningsdag opnieuw op de kaart te zetten. Het organiseren van een gezellig en verbindend dorpsfeest voor en door Kloetinge en omliggende wijken. Een voor iedereen toegankelijk feest wat aansprekend is voor alle inwoners en bezoekers van alle leeftijden.

David van de Plasse

Enrico de Koster

Ester Heemskerk

Penningmeester

Markees Zuidweg

Nadja Bastiaansen

Maryse van de Plasse

Sjako Boer

Sigrid de Wit

Ronald Krijger

Bestuurslid

Meld je aan als bestuurslid !

Onze intentie is om een sterk bestuur te vormen. Daarbij kunnen we zeker hulp gebruiken. Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.

Bekijk de oude fotoalbums

Nog eens nagenieten van de Koningsdag van vorig jaar? Bekijk de foto’s in het fotoalbum.

Hulp bij organiseren

Koningsdag wordt georganiseerd voor maar ook door het dorp Kloetinge.
Om deze feestelijke dag mogelijk te maken hebben we alle hulp nodig die mogelijk is. Meld je vandaag nog aan als vrijwilliger.