Word lid van de Oranjevereniging Kloetinge

Kloetinge is een prachtig dorp en door traditie sterk verbonden met Koningsdag. Het nieuwe bestuur heeft zich ten doel gesteld Koningsdag in Kloetinge vanaf 2019 weer opnieuw op de kaart te zetten. Het organiseren van een aansprekend programma voor de meest breed denkbare doelgroep. Diverse grote veranderingen en vernieuwingen zijn in gang gezet teneinde een spectaculair dorpsfeest voor en door de Klusdurpers te kunnen realiseren.

Voor een belangrijk deel komen de inkomsten van de vereniging uit bijdragen door sponsoren. Voor het andere deel zijn het de leden, de mensen uit Kloetinge zelf, die de dag mogelijk maken. Het geheel wordt gedragen en uitgevoerd door vele  vrijwilligers die zich inzetten om het feest zelf te realiseren. We hebben u allemaal nodig, als lid en of als vrijwilliger!

Ook het lidmaatschap van de vereniging is aangepast aan de huidige tijdsgeest. Er is gekozen om het lidmaatschap te personaliseren, het is persoonsgebonden. Naast een volwassenen lidmaatschap is er een jeugdlidmaatschap voor kinderen van 6 tot 18 jaar. Kinderen tot 6 jaar zijn vrijgesteld. Alle leden van de vereniging kunnen met korting deelnemen aan de activiteiten en ontvangen andere voordelen zoals consumptiebonnen te besteden op de Koningsdag. Voor het jaar 2019 bedraagt het lidmaatschap € 7,50 voor een volwassene en € 2,50 voor een kinderlidmaatschap.

In 2002 zijn we in Kloetinge komen wonen en direct lid geworden van de Oranjevereniging. Onze straat (Groenedaal) was toen al heel fanatiek in het versieren van de straat tijdens Koninginnedag. Samen met de buren ieder jaar weer iets anders bedenken en knutselen om er wat moois van te maken en na 16 jaar doen we dat nog steeds.

Het is jammer te zien dat de laatste jaren steeds minder mensen naar het Marktveld komen. Ik ben dus ook enorm blij met het initiatief om Koningsdag Kloetinge een boost te geven. Ik hoop dat vele inwoners het initiatief steunen en lid worden van de Oranjevereniging, zodat we Kloetinge weer op de kaart kunnen zetten!

Machteld Nützmann