We mogen weer uitpakken!!

Van 9 uur ’s ochtends tot 8 uur ‘s avonds verandert het Marktveld in een heus festivalterrein! Laat je ledenpas zien bij het secretariaat en krijg je eigen festivalbandje. Koop direct je munten en je bent klaar om te genieten van alle activiteiten. Met een lekker drankje, hapje en leuke muziek wordt dit een dag om nooit te vergeten!​

PROGRAMMA KONINGSDAG KLOETINGE 2022

09.00 – 10.30 uur
KONINGSDAGONTBIJT OP HET MARKTVELD

De dag wordt gestart met een gezellig Koningsdagontbijt. Samen aan lange tafels genieten van een heerlijk ontbijt onder het genot van de muziek van Julio Melio. Graag zelf bord, beker en bestek meenemen, zodat we minder afval creëren. Het ontbijt is gratis en exclusief voor leden (neem je pas mee!). Ben je (nog) geen lid van de Oranjevereniging Kloetinge? Meld je dan snel aan via deze link!

Vanaf 09.45 uur
POPPENKAST VOOR DE ALLERKLEINSTEN

Welke avonturen gaat onze eigen Puk dit jaar beleven? Samen met haar vriendje Okke en hondje Max is ze weer te zien in de Kloetingse poppenkast. Staat het hek van de poppenkasttuin aan Marktveld 5 open dan is Puk klaar om jullie te ontvangen!

Vanaf 10:00 uur
HELIKOPTERVLUCHT

Een helikoptervlucht is een fantastische manier om Kloetinge en omgeving eens van boven te bekijken. Geniet vanuit de lucht van de prachtige uitzichten. Een geweldige ervaring om te beleven! Vertrek vanaf voetbalveld 4, ingang via schutterij Ravenstein (Noordeinde 4). Graag vooraf aanmelden via de website van Prince Helicopters.

10:00 – 13:00 uur
VRIJMARKT VOOR KINDEREN

Natuurlijk mag deze échte Koningsdagklassieker niet ontbreken: de Vrijmarkt. Niet groots met kramen, maar gezellig knus met (eigen) kleedjes in de tuin van de kerk waar onze jongste Klusdurpers spulletjes verkopen waar ze niet meer mee spelen of boeken die ze hebben uitgelezen. Deelname is gratis.

10.30 uur, 12.00 uur en 16.30 uur
“ONS SPELE BINHO”

Wat zou Koningsdag zijn zonder BINGO? Ook dit jaar zijn er weer fantastische prijzen te winnen!

11.00 uur en 15.00 uur
REDDINGSHONDENDEMONSTRATIE

De Zeeuwse Delta Reddingshonden Groep (DRG) geeft 2 boeiende demonstraties. Het doel van DRG is het opleiden en in stand houden van inzetbare reddingshonden-teams op een professioneel niveau (Noordeinde 4).

11.30 – 13.30 uur
RINGRIJDEN

Alles wat rijdt en niet gemotoriseerd is mag meedoen met het ringrijden op het Marktveld. De kleintjes op hun versierde fiets, met een kruiwagen, een zeepkist of een tandem. Iedereen mag meedoen, alles kan en mag!

11.30 – 13.30 uur
PONYRIJDEN

Het blijft de droom van menig kind, ponyrijden! Van 11.30 tot 13.30 uur kunnen kinderen op het Marktveld een rondje komen rijden.

“ONS BIN SPORTIEF” OBSTAKEL RUN

Het serieuze werk voor de sportieve deelnemer, de “Kloetingse Koningsdag Obstakel Run”. Je kunt individueel meedoen of met een team, samen met een vriend(in), vader, moeder, buurman, buurvrouw, opa, oma of klasgenoot …… doe mee met dit sportieve avontuur!!

Registreren voor de Obstakel Run is mogelijk vanaf 11.30 uur op het Marketveld. Iedereen die zich registreert voor deelname maakt automatisch kans op fantastische prijzen. Reden genoeg om deze uitdaging aan te gaan!

Na de Obstakel Run even douchen? Dit is mogelijk in de gymzaal. Dus na fysieke inspanning kun je weer fris en fruitig een hapje en drankje doen op het marktveld!

OBSTAKEL RUN MINI’S

Vanaf 12.30 uur staat er een uitdagend parcours met hindernissen klaar en zien we de kinderen van 4 tot 12 jaar graag rennen, springen, klimmen, tijgeren en vooral veel plezier maken!

OUDHOLLANDSCHE SPELLETJES

Nog zo’n klassieker op Koningsdag: Oudhollandsche spelletjes! Wie kent het niet? Blikgooien, ringwerpen, spijkerpoepen, kom langs op het Marktveld om samen de grootste lol te hebben tijdens deze spelletjes.

13.00 – 16.00 uur
“ONS BIN CREATIEF”

Er zijn diverse creatieve workshops voor jong en oud. Volg één van de striptekenworkshops gegeven door Danker Jan Oreel, schuif aan bij Marjet Hendrix en bewerk je eigen speksteen of ga op de foto met onze eigen Puk! In een speciaal gemaakt fotohoekje maken we een mooie ‘direct klaar foto’ van jullie. Het lijstje mag je mooi versieren.

11.00 – 20.00 uur
VIVE LA ‘KONINGSDAG’

Naast de gebruikelijke activiteiten voor kinderen wordt dit jaar voor de volwassenen echt iets unieks georganiseerd. Wij zijn erg trots dat Koningsdag 2022 een ‘Frans’ tintje krijgt door de aanwezigheid van het gerenommeerde Bourgondische wijndomein Roche des Bancs.

Tijdens Koningsdag bent u in de gelegenheid deze geweldige wijnen te proeven bij de ‘Roche des Bancs tent’ op ons eigen Marktveld in Kloetinge. Het Franse team van Roche des Bancs, onder leiding van ‘Monsieur Le Vigneron’ zelf, is aanwezig om u een unieke kijk te geven in de geheimen van de wijnbouw en het creëren van een uitstekende biologische wijnen.

09.30 – 20.00 uur
KONINGSDAG MUZIEKFEEST

Koningsdag zonder muziek is ondenkbaar. Daarom hebben we een geweldig muziekprogramma samengesteld. Op het podium spelen gedurende de gehele dag verschillende muzikanten. Het start al bij het ontbijt, waarna we tot het einde van het feest kunnen gaan genieten van fantastische muziek. Dit varieert van luistermuziek tot muziek waarop we met elkaar een dansje kunnen wagen! Ook tussen de verschillende optredens door zal er muziek klinken over het Marktveld. Dat wordt genieten!

MUZIEKPROGRAMMA KONINGSDAG KLOETINGE 2022

09.30 – 10.15 uur
JULIO MELIO OP GITAAR

Julio speelt fingerstyle gitaar, wat inhoudt dat de bas, de akkoorden en de melodie tegelijk op een gitaar te horen zijn. Op zijn zevende startte hij met gitaarles bij Pierre de Nijs op de muziekschool in Goes. Door de jaren heen zijn er klassieke, Spaanse, gipsy, metal, Ierse, musical en tango invloeden bijgekomen tijdens vele muzikale projecten waarbij een van de hoogtepunten was om samen met Carel Kraayenhof en het Zeeuws Orkest in de Zeeuwse theaters te spelen. Julio schrijft ook zelf muziek, wat resulteerde in een album in 2015 en twee EP’s in 2016 en 2018 en een volgend album is in de maak. Op deze koningsdag zal hij solo optreden tijdens het ontbijt met eigen werk en wat covers, van alles wat. Zo welkom!

11.00 – 14.00 uur
MUZIEK GEDRAAID DOOR WIM EN JASPER STURM

Door veel Klusdurpers bekend en met een bak ervaring zijn wij heel blij dat ze op Koningsdag muziek willen draaien!

14.00 – 14.45 uur
STOFFEL EN MARSHA

Stoffel en Marsha bestaan uit Stoffel Biesterbosch (toetsen, zang, begeleiding) en Marsha de Nooijer (zang, gitaar).
Dit duo maakt al jaren samen muziek en spelen hedendaagse covers afgewisseld met eigen werk. Hun stijl is breed (pop, country) en easy-listening. Stoffel is ook nog eens een echte Klusdurper! Alles samen moet het wel een feestje worden.

15.00 – 15.45 uur
I.M. MARY & ANDY

I.M. maakt muziek op maat, aangepast aan de wensen van de klant. Hoofdingrediënten van het concept zijn Mary & Andy. Ze ontmoetten elkaar enkele jaren geleden in Brussel en ontdekten hun gezamenlijke passie voor muziek, kunst en reizen. Beiden hebben een breed georiënteerde muzikale achtergrond.
Mary is een Jazz/Pop zangeres en een organisatietalent. Andy is klassiek- en jazz/poppianist. Hij componeert en arrangeert muziek. Tijdens een reis naar Alicante kwamen ze op het idee om op maat gemaakte evenementen te organiseren met alleen topmuzikanten en schilders van over de hele wereld. Hoe bijzonder hen nu bij ons te mogen verwelkomen!

16.00 – 16.30 uur
SOULKITCHEN

Dit akoestische duo gaat al wat jaren mee. Ze spelen van Johnny Cash tot Tina Turner en van De Dijk tot Ed Sheeran. Door de zang van Irma en Rob die wordt ondersteund door de akoestische gitaar en pompende kick drum weten ze er elk optreden weer een feestje van te maken. Dus kom op Koningsdag je verzoekje bij ze indienen en ze spelen het voor je!

16.45 – 17.45 uur
KING BEE

Een band die bijzondere covers speelt uit de vorige eeuw! Gitaristen Ilja Timmerman en Wim Lukaart, bassist Jacco Stokx en drummer Marc Romijn zorgen voor de stevige begeleiding van zanger Robert-Jan Kooijman. Stevige sound en emotie wisselen elkaar af. Repertoire van Bowie tot the Editors en Herman Brood. De mannen zoeken nummers uit die niet vaak op de setlijst staan van coverbands. Vaak met een eigen interpretatie maken zij er iets bijzonders van! Zeker de moeite waard!

18.00 – 20.00 uur
THE REMEDY

Deze vier jonge mannen met een passie voor de blues sluiten de avond af met een flinke dosis gitaar geweld. Voor Koningsdag hebben ze een set samengesteld uit eigen nummers en bekende blues rock covers. Ze zijn met hun eigen plaat flink aan de weg aan het timmeren, zo staan ze 13 mei op het Outdoor Bluesfestival in Kwadendamme. De eigen EP is geschreven in Corona tijd en is genaamd Better Days, deze komt binnenkort uit. Dus wil je op Koningsdag helemaal uit je plaat gaan? Kom dan zeker even kijken bij deze vierkoppige bluesrock formatie.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van alle ontwikkelingen rondom Koningsdag en de activiteiten die door Oranjevereniging Kloetinge georganiseerd worden.